Oppgaven har lagd et grunnlag, og er basert på følgende problemstilling : Hvordan kan pakningsdesign påvirke forbrukerens kjøpsvalg og bidra til økt forståelse for nytt matkultur? Problemstillingen drøftes gjennom relevant teori og utforming av pakningsdesign i form av en​ produktserie for is. Jeg har også tatt for meg et utdypende underspørsmål, på bakgrunn av at oppgaven min går ut på å utforme pakningsdesign: Hvilke designgrep vil gi optimal måloppnåelse dersom produktet er rettet mot barn?

 

Jeg ønsker å studere design påvirkning på forbrukeren gjennom identitets design og visuelle virkemidler. Motivasjonen min er et ønske der hvor samfunnet vil gjøre insekter til en fast del av norsk kosthold. Jeg vil bidra til å vri forbruket bort fra kjøtt med tanke på at mindre kjøttforbruk vil gi gevinst for helse og klima. Kjøttproduksjon står for nesten en femtedel av de globale klimagassutslippene. Dette vil først og fremst redusere lidelsen til dyrene, noe som er viktigst for meg. Med dette prosjektet vil jeg utvikle meg som designer og fordype meg i et tema som er viktig for miljøet og samfunnet nemlig skape noe større en bare en design løsning. Dette kan være starten på en bedre fremtid.

Denne oppgaven tar utgangspunkt i insekter som mat med hensikt å introdusere nylansert matserie til det norske samfunnet. Iskremprodusenten Isekt kommer med tre is varianter med melormer som hovedingrediens. Isekts strategi er å skape et visuell identitet som på en kreativt måte fokuserer på produkt fordelene ved å sette blikkfanget på insektene og presentere dem som små superhelter. Produktet er kilden for proteiner som er satt sammen i en smart løsning, som er behagelig og velsmakende.

Formålet med prosjektet er å engasjere nordmann i å erstatte kjøtt mot insekter ved å utvikle et appellerende og appetittelig pakningsdesign for barn og foreldrene. Barna er lett påvirket av foreldrene derfor er det viktig å overbevise foreldrene gjennom riktig markedsføringen at produktet smaker godt og er helt trygge å spise. Hensikten med prosjektet er å engasjere den representative målgruppen til å innføre insekter som end del av kostholdet.​

TILBAKE

Kunde
Oppdrag
Visuell identitet
Pakningsdesign

Fiktiv kunde

 

Isekt Iskrem

 

PRODUKTSERIE

Oppgaven har lagd et grunnlag, og er basert på følgende problemstilling : Hvordan kan pakningsdesign påvirke forbrukerens kjøpsvalg og bidra til økt forståelse for nytt matkultur? Problemstillingen drøftes gjennom relevant teori og utforming av pakningsdesign i form av en​ produktserie for is. Jeg har også tatt for meg et utdypende underspørsmål, på bakgrunn av at oppgaven min går ut på å utforme pakningsdesign: Hvilke designgrep vil gi optimal måloppnåelse dersom produktet er rettet mot barn?

 

Jeg ønsker å studere design påvirkning på forbrukeren gjennom identitets design og visuelle virkemidler. Motivasjonen min er et ønske der hvor samfunnet vil gjøre insekter til en fast del av norsk kosthold. Jeg vil bidra til å vri forbruket bort fra kjøtt med tanke på at mindre kjøttforbruk vil gi gevinst for helse og klima. Kjøttproduksjon står for nesten en femtedel av de globale klimagassutslippene. Dette vil først og fremst redusere lidelsen til dyrene, noe som er viktigst for meg. Med dette prosjektet vil jeg utvikle meg som designer og fordype meg i et tema som er viktig for miljøet og samfunnet nemlig skape noe større enn bare en design løsning. Dette kan være starten på en bedre fremtid.

Denne oppgaven tar utgangspunkt i insekter som mat med hensikt å introdusere nylansert matserie til det norske samfunnet. Iskremprodusenten Isekt kommer med tre is varianter med melormer som hovedingrediens. Isekts strategi er å skape et visuell identitet som på en kreativt måte fokuserer på produkt fordelene ved å sette blikkfanget på insektene og presentere dem som små superhelter. Produktet er kilden for proteiner som er satt sammen i en smart løsning, som er behagelig og velsmakende.

Formålet med prosjektet er å engasjere nordmann i å erstatte kjøtt mot insekter ved å utvikle et appellerende og appetittelig pakningsdesign for barn og foreldrene. Barna er lett påvirket av foreldrene derfor er det viktig å overbevise foreldrene gjennom riktig markedsføringen at produktet smaker godt og er helt trygge å spise. Hensikten med prosjektet er å engasjere den representative målgruppen til å innføre insekter som end del av kostholdet.​

 

 

Oppdrag
Kunde
Fiktiv kunde
Oppdra
Visuell identitet
Pakningsdesign

Oppgaven har lagd et grunnlag, og er basert på følgende problemstilling : Hvordan kan pakningsdesign påvirke forbrukerens kjøpsvalg og bidra til økt forståelse for nytt matkultur? Problemstillingen drøftes gjennom relevant teori og utforming av pakningsdesign i form av en​ produktserie for is. Jeg har også tatt for meg et utdypende underspørsmål, på bakgrunn av at oppgaven min går ut på å utforme pakningsdesign: Hvilke designgrep vil gi optimal måloppnåelse dersom produktet er rettet mot barn?

Jeg ønsker å studere design påvirkning på forbrukeren gjennom identitets design og visuelle virkemidler. Motivasjonen min er et ønske der hvor samfunnet vil gjøre insekter til en fast del av norsk kosthold. Jeg vil bidra til å vri forbruket bort fra kjøtt med tanke på at mindre kjøttforbruk vil gi gevinst for helse og klima. Kjøttproduksjon står for nesten en femtedel av de globale klimagassutslippene. Dette vil først og fremst redusere lidelsen til dyrene, noe som er viktigst for meg. Med dette prosjektet vil jeg utvikle meg som designer og fordype meg i et tema som er viktig for miljøet og samfunnet nemlig skape noe større en bare en design løsning. Dette kan være starten på en bedre fremtid.
Denne oppgaven tar utgangspunkt i insekter som mat med hensikt å introdusere nylansert matserie til det norske samfunnet. Iskremprodusenten Isekt kommer med tre is varianter med melormer som hovedingrediens. Isekts strategi er å skape et visuell identitet som på en kreativt måte fokuserer på produkt fordelene ved å sette blikkfanget på insektene og presentere dem som små superhelter. Produktet er kilden for proteiner som er satt sammen i en smart løsning, som er behagelig og velsmakende.
Formålet med prosjektet er å engasjere nordmann i å erstatte kjøtt mot insekter ved å utvikle et appellerende og appetittelig pakningsdesign for barn og foreldrene. Barna er lett påvirket av foreldrene derfor er det viktig å overbevise foreldrene gjennom riktig markedsføringen at produktet smaker godt og er helt trygge å spise. Hensikten med prosjektet er å engasjere den representative målgruppen til å innføre insekter som end del av kostholdet.​
PRODUKTSERIE
Kunde
Fiktiv kunde
Oppdrag
Visuell identitet
Paknings design

Iskaffe

 

 

FORDYPNINGSPROSJEKT
Oppgaven har lagd et grunnlag, og er basert på følgende problemstilling : Hvordan kan pakningsdesign påvirke forbrukerens kjøpsvalg og bidra til økt forståelse for nytt matkultur? Problemstillingen drøftes gjennom relevant teori og utforming av pakningsdesign i form av en​ produktserie for is. Jeg har også tatt for meg et utdypende underspørsmål, på bakgrunn av at oppgaven min går ut på å utforme pakningsdesign: Hvilke designgrep vil gi optimal måloppnåelse dersom produktet er rettet mot barn?

Jeg ønsker å studere design påvirkning på forbrukeren gjennom identitets design og visuelle virkemidler. Motivasjonen min er et ønske der hvor samfunnet vil gjøre insekter til en fast del av norsk kosthold. Jeg vil bidra til å vri forbruket bort fra kjøtt med tanke på at mindre kjøttforbruk vil gi gevinst for helse og klima. Kjøttproduksjon står for nesten en femtedel av de globale klimagassutslippene. Dette vil først og fremst redusere lidelsen til dyrene, noe som er viktigst for meg. Med dette prosjektet vil jeg utvikle meg som designer og fordype meg i et tema som er viktig for miljøet og samfunnet nemlig skape noe større en bare en design løsning. Dette kan være starten på en bedre fremtid.
Denne oppgaven tar utgangspunkt i insekter som mat med hensikt å introdusere nylansert matserie til det norske samfunnet. Iskremprodusenten Isekt kommer med tre is varianter med melormer som hovedingrediens. Isekts strategi er å skape et visuell identitet som på en kreativt måte fokuserer på produkt fordelene ved å sette blikkfanget på insektene og presentere dem som små superhelter. Produktet er kilden for proteiner som er satt sammen i en smart løsning, som er behagelig og velsmakende.
Formålet med prosjektet er å engasjere nordmann i å erstatte kjøtt mot insekter ved å utvikle et appellerende og appetittelig pakningsdesign for barn og foreldrene. Barna er lett påvirket av foreldrene derfor er det viktig å overbevise foreldrene gjennom riktig markedsføringen at produktet smaker godt og er helt trygge å spise. Hensikten med prosjektet er å engasjere den representative målgruppen til å innføre insekter som end del av kostholdet.​
© 2020  n a t i g a
© Copyright 2020  n a t i g a
© 2020  n a t i g a
© 2020  n a t i g a
© Copyright 2020  n a t i g a

Iskaffe

 

 

Iskaffe